072 505 4011 info@toprooster.nl

Ik kan niet inloggen

We horen zo nu en dan dat gebruikers niet kunnen inloggen op TopRooster.nl.
Met uitleg en tips zetten we hieronder op een rijtje wat je kunt doen om dat probleem op te lossen.

Wat heb je nodig?

Je hebt drie dingen nodig om te kunnen inloggen, te weten:

  1. Een roostercode;
  2. Een gebruikersnaam;
  3. Een wachtwoord.

Ad 1: Roostercode. Als je je roostercode niet kent, of je twijfelt over de juistheid ervan, neem dan contact op met de organisatie voor wie je werkt. Daar kunnen ze je de roostercode geven.
En bedenk dat een roostercode nooit hoofdletters bevat: je voert die in met alleen maar kleine letters.

Ad 2: Gebruikersnaam. Als je je gebruikersnaam niet meer weet, of je twijfelt over de precieze spelling (die spelling luistert heel nauw!), neem ook dan contact op met de organisatie waarvoor je werkt. De beheerder van het rooster (de ‘admin’) kan in het Gebruikersoverzicht zien wat jouw gebruikersnaam is.

Ad 3: Wachtwoord. Als je je wachtwoord niet meer weet, neem ook dan contact op met de beheerder van jullie rooster: hij of zij kan in het Gebruikersoverzicht op jouw naam klikken en in het venster dat verschijnt 2x een wachtwoord voor je intypen en dat bevestigen.
Die wachtwoorden moeten identiek zijn en vanaf dat moment is dat dan je nieuwe wachtwoord.
Let op het onderscheid van hoofd- en kleine letters, want dat is bij wachtwoorden zeker van belang.
Nadat je met je nieuwe wachtwoord weer bent ingelogd, kun je desgewenst zelf dat wachtwoord wijzigen.

Is al geregeld

Als je probeert in te loggen en er staat ‘Is al geregeld’ ingevuld achter de roostercode, dan is – hoe verrassend – de roostercode al geregeld. Met andere woorden: die is herkend en actief. Het gaat dan alleen nog om de gebruikersnaam en het wachtwoord daaronder. Blijkbaar is één van die twee (of de combinatie ervan) niet in orde. Ja echt, iets anders dan dat je gebruikersnaam en/of wachtwoord gewoon niet kloppen kan het dan niet zijn.

Overigens kun je je gebruikersnaam en wachtwoord eenvoudig checken, door even te proberen op een andere pc of tablet of telefoon bij TopRooster in te loggen. Als dat wel lukt, dan zijn je gebruikersnaam en wachtwoord in orde. Lukt dat daar ook niet, lees dan verder.

En als het dan toch nog steeds niet lukt?

Soms gebeurt het, dat je zeker weet dat je roostercode, gebruikersnaam en wachtwoord in orde zijn, bijvoorbeeld omdat je daarmee op een willekeurige andere pc kan inloggen, maar dat je daarmee toch niet kan inloggen met de browser op je eigen pc of tablet of smart phone. Tja, dan ligt het dus niet aan je logingegegevens en ook niet aan TopRooster.nl. Het feit dat je dan niet kan inloggen, moet dan wel aan de instellingen van je browser liggen. De oplossing is eenvoudig: gebruik of een andere browser (ze zijn gratis: denk aan Internet Explorer, Safari, Firefox of Chrome) of reset je browser (naar de standaard-instellingen) en gooi je historie weg c.q. leeg je buffer.

Dit werkt voor iedere browser en browserversie anders. Google weet precies hoe het moet. Zie bijvoorbeeld hier.

Help!

Kom je er niet uit? Dat geeft niets; niet iedereen is even handig met computers. Vraag dan hulp aan iemand anders. Bijvoorbeeld aan een vriend, kennis of collega. Of bel met de organisatie voor wie je werkt. Er is altijd wel iemand die jou uit de brand kan helpen. Succes!

“De vrijwilligers zijn unaniem positief over het zelfroosteren. Gemak, overzicht en een probleemloze werking.”

Yvon Kroese

Manager, Welnúh

TopRooster logo

Contactgegevens TopRooster.nl: – Vogelmelk 1 – 1906 DV Limmen – 072 505 4011 – 06 51 303 223 – info@toprooster.nl

(C)opyright en realisatie: DDA Automation Services

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

We houden je graag op de hoogte van alle ontwikkelingen rond TopRooster.nl.
Over nieuwe mogelijkheden, aanbevelingen, tips en acties.
Niet te vaak, wel informatief.

Gefeliciteerd! Je e-mailadres is toegevoegd. In je mailbox vragen we je nog even om een bevestiging.